Nyheter

S:t Görans Sjukhus blir dokumentärserie

I dag kan vi avslöja att Brand New Content bjuder in till en unik inblick bakom kulisserna på S:t Görans akutsjukhus i hjärtat av Stockholm. Serien består av tio avsnitt och har premiär på Viaplay och TV3 i början av 2025.

Systrarna Graaf som du aldrig sett dem förut!

De flesta svenskar har koll på systrarna Magdalena och Hannah Graaf men få känner till deras samiska ursprung. I Brand New Contents nya UR-produktion ”Typiskt Samer” plockar systrarna fram sina koltar och beger sig till fjällen för att lära känna den samiska kulturen. Tittarna får följa med på en personlig upptäcktsresa genom Sápmi som innefattar jojkskola, renrace, samisk dans och mycket mer.

Succéserien “Svenska Fall” blir podcast

Den 29 augusti är det premiär för den tolfte säsongen av Viaplays populära true crime-serie “Svenska Fall”, som vanligt producerad av Brand New Content. Men redan i dag släpps “Svenska Fall Podcast” med utvalda dramatiska brottsfall från tidigare säsonger.

Vi håller oss till FAKTA!

I dag offentliggjordes vilka program som är med och tävlar i årets prestigefyllda Kristallen-gala. Precis som förra året dominerar Brand New Content kategorin ”Årets Faktaprogram”.

Kampanj om bristyrken inleder samarbetet med Region Gävleborg

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren? Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen? Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.

BNC tar Guldörat in på Dramaten

För tredje året i rad producerar Brand New Content Guldörat. Den här gången flyttar branschdagen och galan in på Dramaten – med Annika Lantz som moderator på Stora scenen.

Vem ska jag tro på?

I Brand New Contents nya programserie ”Vem ska jag tro på?” får tittarna insikt, kunskap och verktyg för att bättre kunna navigera i det allt mer komplexa medielandskapet som växer fram och den påverkan vi utsätts för – ofta utan att veta om det. Programledaren Kodjo Akolor leder oss med hjälp av fakta, forskning och personliga möten genom en värld full av desinformation, konspirationsteorier och dolda reklambudskap. – Det känns viktigare än någonsin att vi förstår hur våra medievanor påverkar oss, säger Kodjo Akolor.

Sitcom lanserar Amorteringsklappen

Årets bästa julklapp 2023 – ett sällskapsspel? Inte om man får tro Nordax Bank, som tagit hjälp av Brand New Contents content-team för att lansera “Amorteringsklappen”.

Jul Med Ernst

Nu har det blivit dags att komma i julstämning! I många år har vi samlats kring TV-rutan och välkomnat juletiderna tillsammans med Ernst Kirchsteiger i form av programmet “Jul Med Ernst”.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina produktions- och kommunikationsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!