Kampanj om bristyrken inleder samarbetet med Region Gävleborg

Publicerat

Kategorier

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren? Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen? Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren?
Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen?
Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.
Resultatet är det första inom ramen för den upphandling, där Brand New Content valdes som en av regionens innehållsbyråer inom film.
Kampanjen består av två intervjubaserade videor som visas på hemsidor och storbildsskärmar hos olika aktörer inom regionen, och en sociala medie-kampanj som Brand New Content tog fram i samarbete med regionen. Med hjälp av undersköterskan Evelina och byggjobbaren Carro får vi svar på några av de vanligaste myterna inom respektive yrke.
– Dessa filmer är ett bra exempel på gott samarbete mellan oss, kommuner, utbildningsaktörer och filmteamet. Filmerna visar våra bristyrken i länet på ett genuint sätt och de har verkligen ett kommunikativt värde, säger Linda Sjödin, kommunikationsdirektör Region Gävleborg.
Brand New Content tackar för förtroende och ser fram emot fler roliga och viktiga uppdrag tillsammans!

Här kan du se filmerna.

Dela inlägget

Se fler nyheter

Succéserien “Svenska Fall” blir podcast

Den 29 augusti är det premiär för den tolfte säsongen av Viaplays populära true crime-serie “Svenska Fall”, som vanligt producerad av Brand New Content. Men redan i dag släpps “Svenska Fall Podcast” med utvalda dramatiska brottsfall från tidigare säsonger.

Vi håller oss till FAKTA!

I dag offentliggjordes vilka program som är med och tävlar i årets prestigefyllda Kristallen-gala. Precis som förra året dominerar Brand New Content kategorin ”Årets Faktaprogram”.

BNC tar Guldörat in på Dramaten

För tredje året i rad producerar Brand New Content Guldörat. Den här gången flyttar branschdagen och galan in på Dramaten – med Annika Lantz som moderator på Stora scenen.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!