Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren?
Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen?
Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.
Resultatet är det första inom ramen för den upphandling, där Brand New Content valdes som en av regionens innehållsbyråer inom film.
Kampanjen består av två intervjubaserade videor som visas på hemsidor och storbildsskärmar hos olika aktörer inom regionen, och en sociala medie-kampanj som Brand New Content tog fram i samarbete med regionen. Med hjälp av undersköterskan Evelina och byggjobbaren Carro får vi svar på några av de vanligaste myterna inom respektive yrke.
– Dessa filmer är ett bra exempel på gott samarbete mellan oss, kommuner, utbildningsaktörer och filmteamet. Filmerna visar våra bristyrken i länet på ett genuint sätt och de har verkligen ett kommunikativt värde, säger Linda Sjödin, kommunikationsdirektör Region Gävleborg.
Brand New Content tackar för förtroende och ser fram emot fler roliga och viktiga uppdrag tillsammans!
Kampanj om bristyrken inleder samarbetet med Region Gävleborg
Publicerat
Kategorier
Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren?
Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen?
Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.
Dela inlägget
Se fler nyheter
Vem ska jag tro på?
I Brand New Contents nya programserie ”Vem ska jag tro på?” får tittarna insikt, kunskap och verktyg för att bättre kunna navigera i det allt mer komplexa medielandskapet som växer fram och den påverkan vi utsätts för – ofta utan att veta om det. Programledaren Kodjo Akolor leder oss med hjälp av fakta, forskning och personliga möten genom en värld full av desinformation, konspirationsteorier och dolda reklambudskap.
– Det känns viktigare än någonsin att vi förstår hur våra medievanor påverkar oss, säger Kodjo Akolor.
Sitcom lanserar Amorteringsklappen
Årets bästa julklapp 2023 – ett sällskapsspel? Inte om man får tro Nordax Bank, som tagit hjälp av Brand New Contents content-team för att lansera ”Amorteringsklappen”.
Jul Med Ernst
Nu har det blivit dags att komma i julstämning! I många år har vi samlats kring TV-rutan och välkomnat juletiderna tillsammans med Ernst Kirchsteiger i form av programmet “Jul Med Ernst”.
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?
Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!