Kampanj om bristyrken inleder samarbetet med Region Gävleborg

Publicerat

Kategorier

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren? Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen? Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren?
Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen?
Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.
Resultatet är det första inom ramen för den upphandling, där Brand New Content valdes som en av regionens innehållsbyråer inom film.
Kampanjen består av två intervjubaserade videor som visas på hemsidor och storbildsskärmar hos olika aktörer inom regionen, och en sociala medie-kampanj som Brand New Content tog fram i samarbete med regionen. Med hjälp av undersköterskan Evelina och byggjobbaren Carro får vi svar på några av de vanligaste myterna inom respektive yrke.
– Dessa filmer är ett bra exempel på gott samarbete mellan oss, kommuner, utbildningsaktörer och filmteamet. Filmerna visar våra bristyrken i länet på ett genuint sätt och de har verkligen ett kommunikativt värde, säger Linda Sjödin, kommunikationsdirektör Region Gävleborg.
Brand New Content tackar för förtroende och ser fram emot fler roliga och viktiga uppdrag tillsammans!

Här kan du se filmerna.

Dela inlägget

Se fler nyheter

Ny realityserie: Typiskt romer!

Möt mångsysslaren Louie Marti och hans flickvän Magdalena Graaf i denna sexavsnitts realityserie, där Louie bestämmer sig för att visa sin blivande hustru kulturen, sederna och vardagen för det romska folket.

Stilren introduktion av en ursnygg produkt

Lindab ger alla husägare en grön present i form av ett fantastiskt snyggt plåttak med integrerade solpaneler. Brand New Content ger lanseringen den flärd produkten förtjänar.

Storvinst för “Vem mördade skolan?”

Igår kväll tilldelades Brand New Content-formatet “Vem mördade skolan?” priset för “Bästa originalidé” på den prestigefyllda Riagalan.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!