Kampanj om bristyrken inleder samarbetet med Region Gävleborg

Publicerat

Kategorier

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren? Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen? Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren?
Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen?
Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.
Resultatet är det första inom ramen för den upphandling, där Brand New Content valdes som en av regionens innehållsbyråer inom film.
Kampanjen består av två intervjubaserade videor som visas på hemsidor och storbildsskärmar hos olika aktörer inom regionen, och en sociala medie-kampanj som Brand New Content tog fram i samarbete med regionen. Med hjälp av undersköterskan Evelina och byggjobbaren Carro får vi svar på några av de vanligaste myterna inom respektive yrke.
– Dessa filmer är ett bra exempel på gott samarbete mellan oss, kommuner, utbildningsaktörer och filmteamet. Filmerna visar våra bristyrken i länet på ett genuint sätt och de har verkligen ett kommunikativt värde, säger Linda Sjödin, kommunikationsdirektör Region Gävleborg.
Brand New Content tackar för förtroende och ser fram emot fler roliga och viktiga uppdrag tillsammans!

Här kan du se filmerna.

Dela inlägget

Se fler nyheter

Kristallen 2023

Den 28 augusti presenterar Brand New Content stolt det bästa av det bästa i den svenska tv-branschen på uppdrag av Stiftelsen Det Stora TV-Priset (”Kristallen”).

RISE väljer Brand New Content – igen

Brand New Content fortsätter som innehållspartner när forskningsinstitutet RISE tar nästa steg i sin varumärkesresa. Det står klart sedan byrån tilldelats uppdraget med institutets innehållstjänster efter en upphandling.

Vad hände med 80-talsfenomenet “Dreamers”?

BNC:s podcastdokumetär försöker lösa ett av pop-Sveriges stora mysterier.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!