”Vem ska jag tro på?”, skapad på uppdrag av UR, är en tankeväckande och insiktsfull serie som utforskar hur vi navigerar oss genom dagens informationssamhälle. Med fokus på ämnen som källkritik, desinformation och medias makt har serien väckt debatt och fått tittarna att reflektera över sina förhållningssätt till nyheter och informationsspridning i ett allt mer komplext medielandskap.
”Min Tjockumentär”, producerad på uppdrag av SVT, är en personlig och gripande berättelse om Fredrik Boltes som bestämde sig för att genomgå en gastric bypass-operation. Genom att öppet och på nära håll dela sina egna erfarenheter utmanar Fredrik samhällets förväntningar och ger en röst åt alla dem som kämpar med liknande utmaningar.
– Nomineringarna är ytterligare ett bevis på mina fantastiska kollegors kreativa höjd. Nu ser vi fram emot den spännande prisutdelningen samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att skapa innehåll som engagerar, berör och gör skillnad, säger Anders Sundberg, VD på Brand New Content.