Vi håller oss till FAKTA!

Publicerat

Kategorier

I dag offentliggjordes vilka program som är med och tävlar i årets prestigefyllda Kristallen-gala. Precis som förra året dominerar Brand New Content kategorin ”Årets Faktaprogram”.

”Vem ska jag tro på?”, skapad på uppdrag av UR, är en tankeväckande och insiktsfull serie som utforskar hur vi navigerar oss genom dagens informationssamhälle. Med fokus på ämnen som källkritik, desinformation och medias makt har serien väckt debatt och fått tittarna att reflektera över sina förhållningssätt till nyheter och informationsspridning i ett allt mer komplext medielandskap.

”Min Tjockumentär”, producerad på uppdrag av SVT, är en personlig och gripande berättelse om Fredrik Boltes som bestämde sig för att genomgå en gastric bypass-operation. Genom att öppet och på nära håll dela sina egna erfarenheter utmanar Fredrik samhällets förväntningar och ger en röst åt alla dem som kämpar med liknande utmaningar.

– Nomineringarna är ytterligare ett bevis på mina fantastiska kollegors kreativa höjd. Nu ser vi fram emot den spännande prisutdelningen samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att skapa innehåll som engagerar, berör och gör skillnad, säger Anders Sundberg, VD på Brand New Content. 

Dela inlägget

Se fler nyheter

Kampanj om bristyrken inleder samarbetet med Region Gävleborg

Visste du att det kommer behövas 135 000 nya undersköterskor de närmaste 10 åren? Och att det just nu saknas 35 000 personer till olika yrken inom byggbranschen? Detta vill Region Gävleborg göra bot på och med hjälp av Brand New Content tog regionen därför fram en kampanj för att få fler att söka sig till dessa så kallade bristyrken.

BNC tar Guldörat in på Dramaten

För tredje året i rad producerar Brand New Content Guldörat. Den här gången flyttar branschdagen och galan in på Dramaten – med Annika Lantz som moderator på Stora scenen.

Vem ska jag tro på?

I Brand New Contents nya programserie ”Vem ska jag tro på?” får tittarna insikt, kunskap och verktyg för att bättre kunna navigera i det allt mer komplexa medielandskapet som växer fram och den påverkan vi utsätts för – ofta utan att veta om det. Programledaren Kodjo Akolor leder oss med hjälp av fakta, forskning och personliga möten genom en värld full av desinformation, konspirationsteorier och dolda reklambudskap. – Det känns viktigare än någonsin att vi förstår hur våra medievanor påverkar oss, säger Kodjo Akolor.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Landets bästa kreatörer är redo att hjälpa dig med dina kommunikations- och produktionsutmaningar. Hör av dig så berättar vi mer!