KLARNA
Så tar man globalt ägandeskap om sitt ämne
Utmaning
Kreation
Brand New Content ledde ett strategiskt kopplat konceptarbete, där vi via gemensamma workshops och konceptuellt idéarbete definierade målgrupper och kartlade deras behov, drömmar och drivkrafter. Detta blev basen för en redaktionell plan som inkluderade bevakningsområden, ämnen, rubriker och paketering för måluppfyllelse.
En liten redaktion bestående av redaktionella specialister tillsattes och leddes av byrån. Redaktionen arbetade nära Klarnas kommunikationsavdelning och satte publiceringsplan, mätverktyg och rutiner för att både publicera tidlöst innehåll och ha beredskap för snabba nyheter utefter omvärldsförändringar.
Parallellt inleddes ett samarbete för att utveckla den redaktionella plattformen klarna.com/knowledge. Ett team bestående av utvecklare och digital designers från BNS tog plats i Klarnas team. Målet var en sajt som kombinerar modemagasinets finish med affärstidningens innehåll och ett modernt tilltal.
Plötsligt hade Klarnas kommunikationsavdelning kompletterats med en grupp redaktionella specialister, med särskilt ansvar för att bygga varumärket gentemot de specificerade målgrupperna.
Effekt
Namn Efternamn
“Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.”
Namn Efternamn
“Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.”
Namn Efternamn